سیستم های خنک کننده گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا

در کالبد شکافی ifixit مشخص شد برخی نسخه های برخوردار از اسنپدراگون +۸۶۵ گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا دارای پدهای حرارتی گرافیتی است که در زیر تصویر آن را مشاهده می کنید.

محصولات لندر

اما iFixit با انتشار ویدیویی از کالبدشکافی گلکسی نوت ۲۰ اولترا با چیپست اگزینوس ۹۹۰ اعلام کرد که نوع سیستم خنک کننده این گوشی ها ارتباطی با چیپست آنها ندارد. در همین رابطه زک نلسون از کانال یوتیوب JerryRigEverything هم اعلام کرده که گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترای او با چیپست اگزینوس ۹۹۰ به پدهای گرافیتی مجهز است و خبری از اتاقک بخار در آن نیست.

نمایشگر منحنی و دوربین سلفی دوگانه هوآوی نوا

در مقابل گفته می شود نوع سیستم خنک کننده این گوشی ها به پشتیبانی آنها از تکنولوژی ۵G بستگی دارد و بسته به اینکه از کدامیک از فرکانس های mmWave یا sub-6GHz استفاده کنند، متفاوت خواهد بود.

تلاش اپل برای افزایش شارژدهی آیفون‌های آینده

کارشناسان ifixit در پاسخ به گلایه برخی کاربران مبنی بر برتری مدل های بهره مند از محفظه بخار نسبت به پدهای گرافینی خاطرنشان کرده اند که شواهدی دال بر گرم شدن بیشتر مدل های بهره مند از پدهای گرافیتی وجود ندارد چراکه نه از روی بسته بندی و نه از روی ظاهر نمیتوان تشخیص داد که هر گوشی چه سیستم خنک کننده ای دارد و اگر کاربری احساس می کند که حین انجام فرایندهای سنگین گوشی کمی بیشتر از حالت عادی داغ شده این یعنی سیستم خنک کننده فارغ از نوع آن کارش را به درستی انجام می دهد و تفاوت قابل توجهی میان این دو سیستم خنک کننده نیست.

در واقع تیم iFixit اعلام کرده که تصور کاربران در مورد برترین سیستم خنک کننده محفظه بخار به خاطر برتری آن در حوزه مارکتینگ است چرا که تبلیغات بیشتری برای آن انجام شده است.

خرید پاور بانک